Op Twitter kunnen er, op een gelijkaardige manier als bij Facebook, gebruikers getarget worden die een website of een bepaalde webpagina reeds eerder bezocht hebben. Volgens dit artikel van TechCrunch surfen 75% van de gebruikers mobiel op Twitter. Het is dan ook belangrijk dat de adverteerder dit steeds in gedachten houdt. Uiteraard is het, net als op Facebook en Google, mogelijk om een advertentie te maken voor de mobiele gebruikers en een andere advertentie voor de desktop gebruikers.twitter retargeting

Retargeting op Twitter toepassen gaat momenteel helaas enkel via één van hun advertentie partners. Eén van deze advertentie partners zullen dan een pixel code aanmaken en die aan de adverteerder doorspelen zodat de adverteerder de pixel code op de website (of sommige webpagina’s van de website) kan implementeren. Deze pixel code zal dan ook aan de advertentie “vastgemaakt” worden zodat Twitter kan zien wanneer je advertentie aan een persoon mag weergegeven worden.

Het is wel mogelijk om retargeting toe te passen zonder samen te werken met een advertentie partner op voorwaarde dat je van de bezoekers een e-mailadres hebt. Deze e-mailadressen kunnen dan toegevoegd worden aan een “Lijstdoelgroep”. Belangrijk om hier te onthouden is wel dat het e-mailadres dat de bezoeker aan de adverteerder heeft gegeven ook het e-mailadres moet zijn waarmee de bezoeker inlogt op Twitter. Ondanks dit feit kan het toch interessant zijn om e-mailadressen die offline verkregen zijn, op deze manier online te gaan targeten.

 

Lees hier verder over het Google Display Network