De werking van E-mail Retargeting

Veel bedrijven hebben de kracht van e-mail marketing ontdekt. Dagelijks worden ontelbaar veel nieuwsbrieven verzonden. De meeste nieuwsbrieven worden verzonden vanuit een HTML formaat aan de hand van een template met de huisstijl in verwerkt. In een HTML nieuwsbrief kan een pixel code gezet worden wat e-mail retargeting mogelijk maakt. Wanneer de ontvanger de e-mail opent en de afbeeldingen (al dan niet automatisch) laadt, wordt het emailadres toegevoegd aan een lijst. Deze lijst kan dan gebruikt worden als doelgroep om op te adverteren. Met retargeting is het mogelijk om een targeting segment te maken van alle personen die de uitgestuurde (HTML) e-mail geopend hebben. Deze doelgroep zal constant veranderen aangezien er personen bij komen (mensen die de e-mail openen en kiezen voor ‘afbeeldingen weergeven’) en er tegelijkertijd personen uit wegvallen (mensen die de gewenste actie uitgevoerd hebben of die een bepaalde tijd in het segment gezeten hebben zonder resultaat).

 

E-mail Retargeting is minder interessant

Sinds januari 2014 heeft Google echter veranderingen doorgevoerd in het laden van afbeeldingen voor hun email applicatie Gmail. Zowel op de desktop als mobiele versie van Gmail worden afbeeldingen nu automatisch weergegeven. Gmail heeft deze verandering doorgevoerd omdat alle afbeelding op voorhand sowieso gescand worden op spy- en malware.
Dit heeft als resultaat dat zo goed als elke ontvanger van de nieuwsbrief die Gmail gebruikt, via de pixel code, in het targeting segment terecht komt wat uiteindelijk niet de bedoeling is. Een beter alternatief voor e-mail retargeting is daarom CRM Retargeting.

 

Deze afbeelding van harvest interactive geeft het traject voor e-mail marketing weer

e-mail retargeting uitleg

 

 

Lees hier verder over search retargeting