Voor offline fysieke winkels is CRM Retargeting de beste manier om de aandacht van consumenten online terug te winnen. Reeds lange tijd worden in brick-and-mortar stores e-mailadressen gevraagd om nieuwsbrieven via e-mail te kunnen versturen naar klanten. Nu kunnen deze e-mailadressen ook gebruikt worden om gerichte advertenties te tonen aan de eigenaars van deze e-mailadressen. Het vragen van een e-mailadres kan dus meerdere functies hebben. Ten eerste om nieuwsbrieven te kunnen versturen en ten tweede om te retargeten.

CRM retargeting 2

www.crmretargeting.com

 

Werking van CRM Retargeting

De manier van werken is bij de meeste aanbieders verschillend maar veelal komt het hier op neer:

1. De retailer vraagt het e-mailadres van een klant en steekt dit in een database/CRM-systeem/mailinglijst
2. De mailinglijst moet geüpload worden naar de aanbieder van CRM Retargeting. Dit kan in sommige gevallen automatisch.
3. De aanbieder van deze dienst, plaatst een cookie bij de personen die in de database/CRM-systeem/mailinglijst staan
4. De personen uit die database/CRM-systeem/mailinglijst krijgen display advertenties te zien van de retailer

Een voorbeeld van dergelijke aanbieder is retargeter.com.CRM retargeting
Er is ook de mogelijkheid om het CRM-systeem van de retailer aan de aanbieder van CRM Retargeting diensten te koppelen. Op deze manier worden personen die in het CRM-systeem worden geplaatst automatisch getarget zonder dat er eerst een lijst of dergelijke dient geüpload te worden. Eén aanbieder van deze dienst is crmretargeting.com.

Het voordeel van deze laatste manier is dat ook andere gegevens uit het CRM-systeem in rekening gebracht kunnen worden bij het retargeten. Zo is het mogelijk om verschillende advertenties weer te geven op basis van de aankoopgeschiedenis van de klant. Dit is de grote kracht van CRM retargeting. Op die manier kunnen écht relevante advertenties aan de klant getoond worden.

 

Voordelen van CRM Retargeting

Via “gewone” retargeting worden dikwijls personen die interessant zijn voor een bedrijf vergeten. Zo kunnen mensen die de laatste maanden een website niet bezocht hebben maar wel ooit een aankoop hebben gedaan, niet getarget worden. In dit geval kan CRM Retargeting een goede aanvulling zijn op andere soorten retargeting. De voordelen op een rij:

– Mensen die enkele maanden tot jaren geleden een aankoop hebben gedaan kunnen getarget worden ook al hebben ze de website niet meer bezocht
– Personen die zich opgegeven hebben voor een nieuwsbrief (via e-mail) maar niet meer hebben doorgeklikt naar de website kunnen ook getarget worden
– Na een (offline) aankoop kunnen deze klanten getarget worden zonder dat deze de website bezocht hebben
– Er kunnen advertenties weergegeven worden op basis van een (offline) aankoop in een brick-and-mortar winkel
– Advertenties kunnen ook op basis van andere gegevens zoals leeftijd, geslacht, locatie e.d. weergegeven worden

 

Lees hier verder over retargeting analytics