Inhoud van dit onderdeel

In deze categorie zal het concept retargeting uitgelegd worden alsook de voor- en nadelen die aan retargeting verbonden zijn. De verschillende soorten retargeting zullen worden besproken en om dit onderdeel af te sluiten zullen ook de mogelijke tools voor Analytics besproken worden.

 

Het ontstaan van retargeting

Retargeting is niet zomaar ontstaan. Het is een manier van adverteren dat steeds meer gebruikt wordt en dat ongetwijfeld nog meer zal gebruikt worden in de toekomst. Dit alles is te wijten aan de huidige “slechte” resultaten van andere online advertenties. Zowel advertenties op het Display Netwerk als advertenties in zoekmachines zelf doen het de laatste jaren een stuk minder goed. Daar waar internetgebruikers op het begin af en toe een advertentie zagen, is er nu een overvloed aan advertenties te vinden op het world wide web. Sindsdien is het fenomeen banner-blindness ontstaan.

Zoals een studie van Infolinks aangeeft, zouden weinig banners ook écht gezien worden door website bezoekers. Hoe verder de banners onderaan een pagina gepositioneerd staan, hoe minder mensen deze zien.

Studie banner blindness

Om dit op te lossen kunnen de banners op een andere plaats gepositioneerd worden om zo meer gezien te worden maar een hogere relevantie voor de bezoeker kan ook een groot verschil maken. Door een hogere relevantie voor de bezoeker na te streven is retargeting ontstaan.

 

Lees hier de inleiding over retargeting