In dit onderdeel zal besproken welke soorten retargeting in de meubelsector het interessantst zijn. Hierbij zal rekening gehouden worden met de informatie die verzameld is in het onderdeel over de meubelsector. Dit is (om te starten) de ideale mix voor retargeting in de meubelsector:

search-retargetingSearch Retargeting

Volgens Jürgen Arnaut van Maxmeubel zoeken veel mensen op de website van meubelretailers naar producten. Zo zijn ze bijvoorbeeld op zoek naar “zetels”,”bedden”,”bureaus” e.d. Hierdoor kunnen we stellen dat online advertenties met Google Adwords een groot succes kunnen zijn indien de juiste zoekwoorden worden ingesteld. Deze zoekwoorden moeten dus productsoorten als “zetels”,”bedden”,”bureaus” e.d. bevatten. Om deze bezoekers te kunnen blijven targeten, ook wanneer ze niet meer actief aan het surfen om onderzoek te doen naar deze producten, kan via search retargeting de aandacht teruggewonnen worden. Dit is niet alleen goed voor de branding van de meubelretailer maar verhoogt ook de kans dat de bezoeker een conversie teweeg zal brengen.

Facebook Retargetingfb-retarget

Zeker sinds de lancering van 1 juni 2015 op Facebook is Facebook Retargeting een interessante manier van adverteren voor meubelretailers. Door gebruik te maken van carroussel-advertenties kan de meubelretailer meerdere foto’s weergeven en op die manier een inspiratiebron voor de websitebezoekers zijn. Ter aanvulling is het gebruik van vergelijkbare doelgroepen een goede keuze. Op deze manier worden mensen met gelijkaardige karakteristieken getarget en kan het bereik van de advertenties vergroot worden.

Google Display Network Retargeting

Via het Google Display Network kunnen dynamische advertenties getoond worden aan personen die een bepaalde productpagina hebben bezocht op de webshop van een meubelretailer. Op deze manier kunnen heel gerichte advertenties weergegeven worden over producten die de bezoekers ook écht interesseren. Hiervoor is wel een Google Merchant account nodig waarop een product-feed is geüpload.

CRM Retargeting

Waarschijnlijk één van de belangrijkste vormen van retargeting voor meubelretailers is CRM Retargeting. Door deze manier van adverteren kunnen offline klanten ook online benaderd worden met advertenties. Veel meubelretailers vragen reeds het e-mailadres van hun klanten wanneer een verkoop afgerond wordt. Deze e-mailadressen worden dan vervolgens in een CRM-systeem geplaatst. Aan deze e-mailadressen worden ook andere gegevens van de klant gekoppeld. Met CRM Retargeting kunnen er vervolgens verschillende advertenties getoond op basis van al deze gegevens. Er kunnen dus speciale advertenties gebruikt worden voor bepaalde segmenten van het klantenbestand.

 

Lees hier verder over (i)beacons