Meubelsector inleiding

Deze categorie zal over de meubelsector handelen. Hoe ziet de meubelsector er vandaag uit in België? meubelsectorWat is de invloed van e-commerce op de meubelsector? Hoe kan de meubelsector retargeting op een zo’n efficiënt mogelijke manier inzetten?
Dit onderdeel zal op al deze vragen een antwoord geven.

Om de meubelsector zo goed mogelijk te begrijpen is er eerst een overzicht van de kenmerken van meubelretailers in België. Daarna zullen de mogelijkheden van retargeting in de meubelsector besproken worden om zo tot een actieplan te komen waarop meubelretailers zich kunnen baseren.

 

Er zijn verschillende redenen waarom meubelretailers goede resultaten kunnen behalen met retargeting, deze zijn onder andere:

1. Slechts weinig meubelretailers hebben een succesvolle webshop. Er is nog heel wat ruimte voor concurrentie. Als een meubelretailer vandaag een website heeft, is dat een gemiddelde prestatie. Veel van deze websites zijn dan nog eens verouderd, werken functioneel gezien minder goed , laat staan dat deze websites responsive zijn. De ideale opportuniteit dus voor meubelretailers om werk te maken van e-commerce en voordeel te halen uit de lage advertentiekosten e.d. Op logistiek vlak is dit alles niet evident maar de meubelretailers moeten zich voor ogen houden dat het uiteindelijk wel zo zal moeten gaan. Anders zullen de meubelretailers door (buitenlandse) concurrentie uit  de markt geconcurreerd worden.

2. Aan de aankoop van meubels gaat dikwijls een lange “bedenktijd” vooraf. In deze tijd gaat de consument producten vergelijken, winkels bezoeken, online inspiratie opdoen en zo verder. Deze bedenktijd is een goede periode om (retargeting) advertenties in te zetten. Op die manier kunnen meubelretailers hun klanten dat extra duwtje in de rug geven om hen te doen overgaan tot een aankoop.

 

Lees hier verder over de meubelsector